Runnin´ in the rain

Tog ett tag att övervinna motståndet denna afton. Motståndet mot att ge sig ut och springa i regnet. Ett regn som tungt föll mot mitt blanksvarta plåttak. Då gäller det att snabbt hoppa i understället och rusa ut i hallen. Fort ut genom dörren innan motståndet besegrat samvetet.

Väl ute är regnet inte längre ett problem. Efter tre kilometern löpning snarast tvärtom. Regnet är räddningen från överhettning. Ovan som jag är vid tyngre pass klär jag mig alltid för varmt.

Tassade på rätt bra idag. Till och med lite fortare än det planerade medelhårda tempot. Den lånade pulsklockan tickade på runt 165. Skönt att springa benen trötta. Men känner också att högre hastigheter sliter mer på kroppen, hälsenorna känns riskabelt stela. Försiktig stretch står på programmet.

Runda: Säby – Hedsta + V. Väppeby
Sträcka: 10,5
Tid: 56
Hastighet: 5:20

………………………………………………………………………………………………………………………………

Annonser

6 tankar om “Runnin´ in the rain

  1. Härligt jobbat i regnet! 🙂 Håller med dig om att regn är underbart att springa i, om det inte hällregnar (har sprungit långpass i hällregn modell duschstråle i 1½ timme…). Och visst är det lite kul med en pulsklocka?! 🙂

  2. Ja, det är ju viss skillnad på hällregn och ett fint strilande vårregn. Att springa runt som en dränkt katt är inte så roligt, men oj, va´ man känner sig duktig efteråt. 🙂
    Lite kul är den allt pulsklockan. Under löppassen… 😉
    Men om den ska bli en trogen följeslagare borde jag kanske testa maxpulsen?

  3. Att testa sin maxpuls är betingat med mycken smärta, sägs det.

    Tipset jag fick för ett tag sedan var att kuta runt i bra fart, ganska nära max. Nästa steg är att hitta en bra backe att ta sikte på. Kör på upp i backen tills du mer eller mindre stupar och när du väl gör det, försök ha så mycket ork kvar att du har kraft att titta på pulsmätaren. Den skall nu (om du skött dig) visa din maxpuls (för löpning).

    Låter väl kul 🙂

  4. Ja, jag läste ditt inlägg om att sova med pulsklockan. Jag har funderat på att göra det, men ska nog avstå efter din skildring 😉

    Min träningsgalne vän ska testa maxpulsen på mig på löpband senare i vår. Jag återkommer om jag överlever, då kan jag säga om det var värt det 😉

  5. Benet: Uh! det där lät synnerligen otrevligt. Står iofs backträning på programmet i kväll…
    Tror jag väntar på att din testrunda på löpbandet, Karin. 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s