TMI

Hade man varit medlem på något coolare träningsställe hade TMI antagligen stått för Techno Martial Intervals. Typ. Men nu råkar jag gå på Friskis&Svettis. Helylleträning. Så TMI betyder något så osexigt som Träna Med Instruktör.

Att träna med PT på trendiga gymet är dyrt. TMI ingår i årskortet på F&S. Fast man får iofs inte instruktören helt för sig själv, man får dela henne/honom på tre. Helt ok. Faktiskt helt suveränt! Helst om man ser till att TMI:a med egenvalda träningskompisar. Som jag, som grimaserade med klubbkompisarna P och M.

Och det betyder verkligen träna MED instruktör. Instruktören kör också så musklerna piper och svetten lackar. Den här gången delade vi på 100. Jag och instruktören T fick 50 var. P och M 50.

100 pushpress (knäböj med axelpress) innebar att T först körde så många hon orkade eller hade lust med: 20 kanske. Sen var det min tur: 20. Tillsammans är vi då uppe i 40. Och så kör man varannan gång tills man når 100. Intill gjorde P och M samma sak.

Pepptal garanterat! Instruktion inkluderad.  Och mjölksyra oundviklig. Härligt!

Annonser

11 tankar om “TMI

  1. Skoj var det, timmen gick rasade fort. Vår bonusövning med dips skall heller ej glömmas bort. Förresten, du tror väl inte att anledningen till att jag föreslog just dips som bonus har något som helst att göra med din tydliga motvilja till den övningen (he, he). Får väl kanske räkna med att hämnd kommer…

  2. Här får jag ta hjälp av google och demonstrationer på youtube. Undrar dock vad ”svingar” är och om ”tvåhandsryck” sker med skivstång från marken direkt upp på raka armar (fast utan nigsoittande eller utfall som i tyngdlyftning). Och naturligtvis undrar jag hur ni pallar så många armhävningar (på tå?) och pull ups (från fritt hängande?). Av de förra gör jag de flesta på knä numera och av de senare klarar jag nog inte ens en ordentlig ( i min köksgympa hänger jag på köksbordskanten med benen utsträckta på golvet under).

    Jag tror att du börjar bli min träningsidiol.

  3. Västgötskan: Jag anar att instruktören bidar sin tid. Ett par gånger till och sen får man de där 100 alldeles själv. Varvid jag kommer att svimma!

    P: Aha! en komplott! Nu ska vi se…vad har vi nu för övning där jag kan knäcka dig. Marklyft kanske?

    Anneliten: Gissar att Hovstadius regerade på F&S i Uppsala då som nu? Och att det mest bjöds på gympa. TMI kan varmt rekommenderas, om du skulle överge Mills.

    Jumper: Haha! Idiot och idol. Skillnaden är hårfin.
    Svingar och tvåhandsryck görs med kettlebells. Du får snällt googla, för ska jag försöka beskriva i ord så når vi garanterat nya höjder av förvirring. Armhävningar – på tå – är inget större problem. Pull ups däremot, där är jag totalt kass. Så vi fuskade lite. Tillåtet att ta benen till hjälp och hoppa upp, och sen hålla emot med enbart armkraft på nedvägen. Alldeles tillräckligt jobbigt. Men jag ska banne mig bli bättre!!

  4. Västgötskan: Rapport kommer! Om jag vågar mig dit igen…

    Ingmarie: Mycket riktigt – upphopp på låda. Skulle bra gärna se en och en halv meter långa jag svinga P 195 cm lång… 🙂 Så som tur är räcker det att man håller en kettlebell och svänger den in mellan benen, knixar till med höften och svingar den upp i ögonhöjd med raka armar.

  5. Ha, ha! Hur den svingen skulle gå till vet jag inte, men jag är övertygad om att du skulle greja det på något sätt. Har slutat bli förvånad. Ställer dock inte upp på att testa :-). 195 cm! Jo, jag tackar. Var nog lite i överkant ändå. Men det låter bra.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s